Школа молодого вчителя
МЕТА:
МЕТА:
якісне
забезпечення процесу становлення молодого педагога.
ЗАВДАННЯ:
♦
зорієнтувати молодого педагога в
навчально-виховному процесі;
♦ надати практичну
допомогу в оволодінні його основам;
♦ допомогти в
соціально-педагогічній адаптації до обраної професії.
НАПРЯМКИ РОБОТИ:
♦ здійснення
заходів із поглиблення психолого-педагогічних знань, методології
навчання, вивчення директивних документів, нормативних та
інструктивно-методичних матеріалів МОН України;
♦ поглиблення
науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання
(який викладає молодий педагог), поповнення знань із суміжних предметів;
♦ ознайомлення з підходами до виховного
процесу в школі, до формування всебічно розвиненої особистості на основі
традицій національного виховання та особистісно зорієнтованої концепції освіти.
ПОЛОЖЕННЯ ПРО РОБОТУ З МОЛОДИМИ
СПЕЦІАЛІСТАМИ
Молодими
вчителями-спеціалістами є спеціалісти, які мають педагогічний стаж роботи до
3-х років.
Пріоритетне завдання в
роботі з молодими фахівцями допомогти швидше адаптуватися до умов шкільного
життя та набути професійної педагогічної майстерності. При цьому враховуються:
- чинники
індивідуального розвитку особистості молодого вчителя ( риси характеру,
рівень професійної підготовки, ступінь активності у взаємовідносинах зі
шкільними колективом);
-
соціально-психологічні чинники, пов’язані з діяльністю шкільного колективу
(особливості організації педагогічної праці вчительського колективу);
- соціологічні чинники
( стабільність або плинність педкадрів).
Становлення
професійності молодих фахівців проходить три етапи:
І Адаптація (1-й рік
). На цьому етапі опановують і
відпрацьовують спеціальні функції, що складають ядро педагогічної діяльності в
даному інноваційному закладі. Молодий учитель відразу починає здійснювати
професійну діяльність у досить повній формі, за всіма параметрами, подібно до
тієї діяльності, яку демонструють досвідчені фахівці, з різницею тільки в
масштабі.
ІІ Стабілізація (2-й
рік) . Етап характеризується прагненням фахівця
до відтворення діяльності в незмінних прийнятих формах. Цей етап передбачає
досконале володіння професійними засобами, чіткість, віртуозність у
застосуванні методів роботи.
ІІІ Перетворення (3-й
рік). Основними характеристиками цього етапу
професійної діяльності є розмаїтість, багато компетентність, висока інтенсивність,
настанова вчителя на новизну, прагнення до самостійності, створення продуктів
самоосвітньої діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар