ШМВ

Школа молодого вчителя
МЕТА:
 якісне забезпечення  процесу  становлення  молодого педагога.

ЗАВДАННЯ:
♦  зорієнтувати  молодого  педагога  в  навчально-виховному  процесі;
♦  надати  практичну  допомогу  в  оволодінні  його  основам;
♦  допомогти в соціально-педагогічній  адаптації  до обраної  професії.

НАПРЯМКИ  РОБОТИ:
 ♦  здійснення заходів із поглиблення психолого-педагогічних знань, методології  навчання, вивчення директивних документів, нормативних та інструктивно-методичних матеріалів МОН України;
♦  поглиблення науково-теоретичної  підготовки з предмета та методики його викладання (який викладає молодий педагог), поповнення знань із суміжних  предметів;
♦ ознайомлення з підходами до виховного процесу в школі, до формування всебічно розвиненої особистості на основі традицій національного виховання та особистісно зорієнтованої концепції освіти.

ПОЛОЖЕННЯ ПРО РОБОТУ З МОЛОДИМИ СПЕЦІАЛІСТАМИ
 Молодими вчителями-спеціалістами є спеціалісти, які мають педагогічний стаж роботи до 3-х років.
Пріоритетне завдання в роботі з молодими фахівцями допомогти швидше адаптуватися до умов шкільного життя та набути професійної педагогічної майстерності. При цьому враховуються:
- чинники індивідуального розвитку  особистості молодого вчителя ( риси характеру, рівень професійної підготовки, ступінь активності у взаємовідносинах зі шкільними колективом);
- соціально-психологічні чинники, пов’язані з діяльністю шкільного колективу (особливості організації педагогічної праці вчительського колективу);
- соціологічні чинники ( стабільність або плинність педкадрів).
Становлення професійності молодих фахівців проходить три етапи:
І Адаптація (1-й рік ). На цьому етапі опановують і відпрацьовують спеціальні функції, що складають ядро педагогічної діяльності в даному інноваційному закладі. Молодий учитель відразу починає здійснювати професійну діяльність у досить повній формі, за всіма параметрами, подібно до тієї діяльності, яку демонструють досвідчені фахівці, з різницею тільки в масштабі.
ІІ Стабілізація (2-й рік) . Етап характеризується прагненням фахівця до відтворення діяльності в незмінних прийнятих формах. Цей етап передбачає досконале володіння професійними засобами, чіткість, віртуозність у застосуванні методів роботи.
ІІІ Перетворення (3-й рік). Основними характеристиками цього етапу професійної діяльності є розмаїтість, багато компетентність, висока інтенсивність, настанова вчителя на новизну, прагнення до самостійності, створення продуктів самоосвітньої діяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар