Опорна школа

Мета науково-методичної роботи  опорної школи:

    Підвищення якості навчання через створення особистісно зорієнтованої моделі організації навчально-виховного процесу та вдосконалення професійної компетентності педагогічного працівника закладу.

             Завдання науково-методичної роботи:

1. Дяльність науково-методичної роботи спрямувати на реалізацію вимог Конституції України, Указів Президента України, Законів України „Про  освіту”, „Про загальну середню освіту”, „Про дошкільну освіту”, Державних  національних  програм  „Освіта. Україна  ХХІ століття”, „Діти України”, Національної доктрини розвитку освіти, наказів Міністерства освіти і науки України, районних  програм.

2. Допомогти педагогам опанувати сучасні інноваційні технології навчання.

3. Залучити кожного вчителя до творчого пошуку в процесі реалізації науково-методичної проблеми „Організація методичної роботи з педагогічними кадрами на основі діагностування, реалізації особистісно зорієнтованого, індивідуального  діяльнісного  підходу”.

4. Створити колектив однодумців, які зберігатимуть традиції школи та активно впроваджуватимуть сучасні досягнення науки в практику.

5. Систематично вивчити нові навчальні програми, підручники, посібники.

6. Організувати систематичне підвищення кваліфікації вчителів при  КОІППО імені Василя Сухомлинського.

7. Вивчити, використати і впровадити досягнення вчителів закладу, району, області, країни в практику роботи педагогічного колективу.

8. Стимулювати ініціативу й творчість педагогічних працівників школи.

9. Науково-методичну діяльність школи направити на  трансформацію ідей В.О.Сухомлинського в навчально-виховний процес.


10. Виявити недоліки, труднощі та перевантаження в діяльності вчителя та вміти запобігти їм.

Аналіз роботи опорної школи за 2014-2015 н. р.
та основні завдання на 2015-2016 н.р.


          У 2014-2015 навчальному році методична робота опорної школи в закладі здійснювалася відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти, рекомендацій щодо організації методичної роботи з педагогічними кадрами в загальноосвітніх середніх та позашкільних закладах освіти, Положення про методичний кабінет середнього закладу освіти, Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказам Міністерства освіти і науки України № 930 від 06.10. 2010 року «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників», а також відповідно до завдань, визначених у наказі по школі від 12.09.2014 року «Про організацію методичної роботи у 2014-2015 навчальному році».
        Роботу опорної школи  було спрямовано на реалізацію науково-методичної проблеми „Організація методичної роботи з педагогічними кадрами на основі діагностування, реалізації особистісно зорієнтованого, індивідуального,  діяльнісного  підходу”.
       Методична робота опорної школи в закладі відбувалася відповідно до плану роботи методичного кабінету та реалізувалася в різних формах: колективних, групових та індивідуальних (семінари-практикуми, психолого-педагогічні читання, наради, консультації, предметні тижні, круглі столи, конференції, самоосвіта).
     З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в школі працювала методична рада, до складу якої входили директор школи, заступники директора з навчально-виховної та виховної роботи, керівники шкільних методичних обۥєднань, творчих груп учителів.
           Протягом року на засіданнях опорної школи з методичної роботи обговорювалися такі актуальні питання:
! методика викладання навчальних предметів та виховної роботи з учнями;
! вивчення та впровадження у практику роботи школи досягнень психології, педагогіки, кращого педагогічного досвіду;
! оволодіння інноваційними технологіями, найдосконалішими методами, формами та принципами навчання і виховання школярів;
! аналіз рівня навчальних досягнень, умінь і навичок учнів;
! підвищення теоретичної, науково-методичної та професійної підготовки педагогічних працівників шляхом організації роботи школи професійної адаптації молодого учителя, ШМО учителів-предметників, творчих груп, проведення педагогічного брифінгу «Проектна діяльність вчителів та учнів»;
! продовження роботи щодо забезпечення охорони та зміцнення здоровۥя учнів;
! створення умов для оволодіння педагогами інноваційними методиками з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу;
У системі внутрішкільної методичної роботи відповідно до її структури було організовано роботу циклових методичних об’єднань вчителів:
& початкових класів і вихователів ГПД (голова Гацелюк О.М.);
& природничо-математичного циклу (голова Музиченко В.А.);
& гуманітарного циклу (голова Шевченко С.М.);
& класних керівників (голова Приймак Т.Ф.) 
          та творчих груп:
&  проблема школи (керівник Приймак Т.Ф);
&  інтерактивні технології (керівник Гацелюк О.М.);
& наступність між дошкільною та початковою ланкою освіти (керівник Гриценко Л.В.).
    А також на базі школи працювали:
& ШПС вчителів математики ( кер. Музиченко В.А.);
& ШПС вчителів фізики (кер. Приймак Т.Ф.).
    Вчителі школи використовують прогресивні  концепції, упроваджують проблемно-пошукові, розвиваючі  методи, інтерактивні  форми  роботи, досягнення психолого- педагогічної науки. Слухачі школи ППД, члени творчих груп мали змогу глибоко познайомитись з роботою методичних структур школи.
      Результати атестації свідчать, що методична робота в школі стимулювала окремих педпрацівників до підвищення кваліфікаційної категорії. Підвищив свою кваліфікаційну категорію за результатами атестації 1 вчитель: присвоєно другу кваліфікаційну категорію вчителю географії Сауковій Г.М., 2 вчителі підтвердили вищу кваліфікаційну категорію та 1 вчитель підтвердив педагогічне звання «старший вчитель».  У ході атестації було проведено вивчення досвіду роботи вчителів шляхом відвідування уроків, співбесід, анкетування учнів, колег; учителі провели  відкриті  уроки, на яких були присутні члени атестаційної комісії школи, колеги.      
         На базі школи було проведено 1 районний семінар для вчителів образотворчого мистецтва з теми «Сучасні методи організації навчально-пізнавальної діяльності на уроках образотворчого мистецтва», засідання шкіл творчих вчителів з математики та фізики для молодих вчителів.
           Робота методичних об᾿єднань,  творчих груп та шкіл педагогічного становлення  вчителів фізики та математики була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителів, удосконалення методики проведення уроку. Засідання  опорної школи були сплановані і проведені відповідно до плану роботи. На засіданнях опорної школи обговорювалися питання психолого-педагогічного, методичного спрямування та організовано заходи щодо підвищення якості навчальних досягнень, культури поведінки та дотримання Статуту школи працівниками закладу.
         Протягом року вчителями школи були підготовлені і проведені відкриті уроки, позакласні заходи в межах предметних тижнів та методичних декад.
         Згідно графіка методичного кабінету в школі проведено предметні тижні з базових дисциплін: тиждень математики, української мови і літератури, правознавства, основ здоровя та інші. Всі заходи в межах Тижнів пройшли на належному рівні. Під час їх проведення учні залучалися до різних видів діяльності, мали змогу поглибити і розширити знання з базових дисциплін, продемонструвати свої знання і вміння у конкурсах інтелекту, творчості, фізичної підготовки, задовольнити потребу відповідно до їх інтересів.    
    У школі склалась система підвищення кваліфікації педагогічних кадрів шляхом проходження курсової перепідготовки. За минулий навчальний рік нею було охоплено 6 педагогів (34%).
  Вчителі нашої школи брали участь у роботі районних та обласних заходах, наприклад:  Іваненко С.С була учасником обласного семінару вчителів хімії, Іваненко С.С. стала переможцем районного педагогічного конкурсу «Вчитель року» та брала участь і стала лауреатом обласного конкурсу «Вчитель року - 2015», Приймак Т.Ф. брала участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Формування освітнього середовища навчально-дослідницької діяльності дітей у контексті наступності та перспективності», Гацелюк О.М. у 2014 н.р. пройшла підготовку за програмою школи педагогічної майстерності з теми «Особливості організації навчально-виховного процесу в 2 і 3 класах ЗНЗ у світлі реалізації Державного стандарту початкової загальної освіти», а у 2015 н.р. пройшла підготовку за програмою семінару керівників районних методичних об,єднань учителів початкових класів; Орос Т.І. та Суковач А.Г.  були учасниками районної інтернет-конференції «Використання ІКТ навчання як умова підвищення якості сучасної філологічної освіти», а заступник директора з виховної роботи Ситник К.М. була учасником обласної конференції «Основні орієнтири виховання».
    Вчителі української мови та літератури, математики, фізики, історії, основ здоров’я,   світової літератури,біології неодноразово брали участь у різних районних, обласних, міжнародних конкурсах: «Кенгуру», «Левеня», «Колосок», «Патріот», «Соняшник», «Геліантус», «Бобер», «Кришталева сова»,конкурсі знавців української мови ім. П. Яцика, «Безпека руху», конкурсі загонів ЮП та інших.
   Постійна увага приділяється інші вивченню і впровадженню педагогічних ідей
В.О. Сухомлинського.
      Слід відмітити високий рівень організації самоосвітньої діяльності педагогів. У цьому навчальному році творчу роботу в цьому напрямку здійснювали Іваненко С.С., Приймак Т.Ф., Ситник К.М., Гацелюк О.М. та інші вчителі.
       Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити  висновки, що порівняно з минулим навчальним роком зріс рівень фахової майстерності вчителів, педагогічний колектив школи в процесі своєї діяльності реалізовує мету виховання, навчання та розвитку дітей.
     Під керівництвом вчителів школи Музиченко В.А., Нестеренко Т.А., Орос Т.І., Приймак Т.Ф. учні брали участь і стали переможцями регіональних олімпіад.
       Одним із напрямків методичної роботи школи була організація занять з різними категоріями педагогічних працівників.
      Протягом року працювала школа молодого вчителя (керівник Орос Т.І. – заступник директора з навчально-виховної роботи), завдання якої – надання необхідної допомоги молодому  спеціалісту в оволодінні методикою викладання свого предмета, розвиток вмінь використовувати у своїй роботі досягнення сучасної психолого-педагогічної науки, творчої активності молодих спеціалістів.
     У 2014-2015 н.р. обговорювалися такі питання на заняттях з молодим спеціалістом:
  • Вимоги до ведення шкільної документації.
  • Урок – основна форма навчання: типи, структура, форми проведення уроків.
  • Поєднання колективних та індивідуальних форм навчання на уроці.
  • Сучасні освітні технології у навчальному процесі.
  • Шляхи та способи активізації пізнавальної діяльності школярів.
  • Організація самостійної діяльності учнів на уроці.
  • Типові та нетипові форми організації навчання.
     Протягом року проводилося вивчення стану викладання  української мови та літератури, географії, музичного мистецтва. Матеріали за результатами перевірки були узагальнені і обговорені на засіданнях методичних об’єднань вчителів-предметників, прийнято рекомендації щодо усунення недоліків, виявлених під час перевірки, намічені заходи щодо підвищення результативності роботи педагогів.

    Виходячи із аналізу методичної роботи опорної школи, необхідно:

Ø у 2015-2016 н. р. з метою модернізації навчально-виховного процесу  та реалізації основних завдань, які держава ставить перед школою, педагогічний колектив продовжує працювати над педагогічною проблемою: „Організація методичної роботи з педагогічними кадрами на основі діагностування, реалізації особистісно зорієнтованого, індивідуального,  діяльнісного  підходу”.
Ø  методичному кабінету потрібно  сприяти  організації науково-дослідницької роботи учнів, вивчення та узагальнення ППД,  розробці єдиних підходів щодо організації навчально-виховного процесу у 1 та 5 класах;
Ø у 2015-2016 н.р. ШМО, творчим групам учителів-предметників необхідно чітко спланувати роботу з обдарованими дітьми, працювати над підвищенням рівня якості знань учнів, підвищувати якість підготовки учнів до олімпіад з української мови і літератури, інформатики, трудового навчання, хімії, англійської мови, світової літератури, активніше залучати учнів до участі в інтелектуальних конкурсах, продумувати  науково-теоретичні питання для обговорення на засіданнях стосовно реалізації науково-методичних проблем;
Ø скласти план-графік  роботи опорної школи  над науково-методичною проблемою у 2015-2016 н.р.

      Спрямувати методичну роботу опорної школи у 2015-2016 н.р. на вирішення таких завдань:

Ø - підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану;
Ø - організація науково-дослідницької роботи учнів;
Ø - удосконалення психолого-педагогічної освіти вчителів;
Ø - організація роботи психолого-педагогічного семінару для вчителів з метою підвищення рівня професійної майстерності.
Ø - забезпечення ефективної роботи методичного кабінету школи, методичних об’єднань, творчих груп учителів-предметників;
Ø систематично працювати над підвищенням рівня методичної роботи в школі.
Ø організувати роботу з обдарованими дітьми відповідно до завдань, визначених у програмі роботи з обдарованими учнями.   
Ø спланувати методичні заходи з педагогічними кадрами школи на 2015-2016 н.р. з урахуванням позитивного досвіду минулих навчальних років та попередження недоліків, допущених у роботі.   
Ø систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти.   
Ø удосконалювати рівень підготовки узагальнених матеріалів з досвіду роботи;   
Ø працювати над впровадженням інноваційних методик з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу;
Ø визначення пріоритету в педагогічній роботі з батьками і громадськістю       формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя;
Ø активізувати роботу дитячого об’єднання «Планета здоров’я»;
Ø організувати роботу дитячого екологічного клубу «Голос природи»;
Ø розробити заходи щодо створення комфортних умов у навчально-виховному процесі.
     Педагогічний колектив постійну увагу приділяє вивченню і впровадженню педагогічних ідей В.О.Сухомлинського. У школі проведено педагогічні читання до відзначення ювілею В.О.Сухомлинського та організовано виставку  «В.О.Сухомлинський – учитель, педагог, мислитель».

Немає коментарів:

Дописати коментар